ترفندهای کامپیوتری

می خواهم از زندگی خودم شاهکار بسازم خدایا کمک کن ***Hamidreza.M

فرمت متني را كه مي خواهيد در فهرست مطالب آورده شود به كمك گزينه stylesand formatting از منوي format مشخص كنيد. در نوار كناري كه با انتخاب اين گزينه به كنار صفحه مي چسبد شما مي توانيد فرمت مورد نظر خود را جستجو كرده و آن را اعمال نماييد.

به جايي كه قرار است در آنجا فهرست وارد شود برويد از منوي insert گزينه Reference ‌و سپس Index and tables را انتخاب كنيد و به برگه Table of contents برويد. با فشردن دكمه options استايلي را كه مي خواهيد در فهرست بيايد انتخاب كنيد و در جلوي آن شماره 1 را وارد كنيد. شماره استايل هايي را كه نبايد در فهرست بيايند حذف كنيد ok را دوبار فشار دهيد.

 

چگونه براي چند فايل مجزا فهرست مطالب بسازيم ؟

يك فايل جداگانه براي نگهداشتن فهرست مطالب همه فايلها ايجاد كنيد در فايلي كه قرار است محتواي فهرست مطالب باشد براي هر يك از فايلهايي كه محتويات شان بايد در فهرست بيايد يك مستند مرجع ايجاد كنيد (ctrl – 9) را بفشاريد و ما بين كروشه هاي ايجاد شده نام فايل را بنوسيد .

(RD*chapter1.doc) : اگر همه فايلهاي در يك مسير قرار ندارند بايد آدرس كامل را بنويسيد.

(RD * c:\\my foleder\\chapte1.doc*): حال طبق روش گفته شده در بالا فهرست مطالب ايجاد كنيد . فهرست مطالب شماره صفحات را دقيقاً مطابق قانون شماره گذاري صفحات در فايلهاي اصلي مي آورد ممكن است بخواهيد شروع شماره صفحه را در هر فايل به صورت دستي تغيير دهيد.

+ نوشته شده در  یکشنبه هجدهم فروردین 1387ساعت 12:15  توسط مهندس معصومی  |